Grupo CRM prevádzkuje model priameho kontaktu so spotrebiteľmi s viac
ako tisíckou čokoládových butikov pod značkami Kopenhagen a Brasil
Cacau. Má tiež silnú a rastúcu pozíciu v online predaj, uviedol Nestlé.
Švajčiarsky gigant však odmietol poskytnúť finančné podrobnosti o transakcii, ktorá sa má dokončiť v roku 2024.
Webová stránka Brazil Journal v stredu (6. 9.) uviedla, že Nestlé
zaplatí za spoločnosť približne 3 miliardy realov (560,73 milióna eur),
zatiaľ čo miestne noviny Valor Economico napísali, že zo bude 4,5
miliardy BRL.
Spoločnosť Nestlé oznámila tiež, že Renata Moraes Vichiová bude aj
naďalej viesť Grupo CRM ako generálna riaditeľka a zostane menšinovým
akcionárom. Je konateľkou spoločnosti už 25 rokov a vybudovala a výrazne
rozšírila Grupo CRM, ktorá v súčasnosti pôsobí iba v Brazílii.
Akvizícia je súčasťou stratégie koncernu Nestlé na rozšírenie jeho prítomnosti v segmente prémiovej čokolády.
Čokoládové tyčinky pod značkou Kopenhagen sa predávajú za 29,90 BRL, zatiaľ čo bonboniéra sa predáva približne za 130 BRL.
V júni brazílsky regulátor hospodárskej súťaže Cade schválil akvizíciu
spoločnosti Chocolates Garoto koncernom Nestlé po viac ako 20 rokoch od
jej prvého oznámenia.
Medzi podmienkami schválenia bolo, že počas piatich rokov neuskutoční
žiadne akvizície, ktoré by predstavovali aspoň 5 % brazílskeho trhu s
čokoládou.
(1 EUR = 5,3502 BRL)